ادبیات ایران

الجزایر اعلام کرده: کتب عرضه شده از سوی انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)اغلب دارای محتوایی دینی است. این درحالی است که نام کتاب‌ها پیش از این به مسوولان نمایشگاه ارائه و تأیید شده بود.

به گزارش مشرق، مقامات الجزایری غرفه «انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع)» را به بهانه عرضه کتاب‌های دینی از سوی غرفه ایران و مخالفت این آثار با قانون این کشور تعطیل کرده و نمایندگان ایران را از ادامه مشارکت در فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی الجزایر منع کردند.

مدیریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر اعلام کرد: فعالیت غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در این نمایشگاه را به‌دلیل مخالفت آن با قانون داخلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر منع کرده است.

جمال فوغالی، رییس کمیته کتاب‌خوانی و پیگیری در وزارت فرهنگ الجزایر در اظهاراتی به خبرگزاری «الجزایر» گفته است: اقدام به بستن غرفه این انتشارات ایرانی پس از آن صورت می‌گیرد که اداره گمرک با عرضه عناوین کتب این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی الجزایر مخالفت کرده است.

در این گزارش ادعا شده است که کتب عرضه شده از سوی انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) اغلب دارای محتوایی دینی با گرایش فرقه‌گرایانه و ترویج‌کننده مذهب شیعی است که ایران با سوءاستفاده از فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر اقدام به عرضه این قبیل کتب کرده تا مذهب شیعه را که در تعارض با مرجعیت دینی الجزایری‌ها و هویت کشور است، ترویج کند.

الجزایر اعلام کرده: کتب عرضه شده از سوی انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)اغلب دارای محتوایی دینی است. این درحالی است که نام کتاب‌ها پیش از این به مسوولان نمایشگاه ارائه و تأیید شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    2 1
    کشور انقلابی و دوست و برادر الجزایر :))
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    2 0
    همه اینها نشان دهنده قدرت جریان سلفی تبلیغی در الجزایر است
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 0
    شمابااین کارهاتون نمی تونین جلوترویج شیعه رابگیریدماکارخودمان رادرالجزایرانجام دادیم انسانهای زیادی درالجزایربه مذهب تشیع مشرف شدند
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      0 0
      جهت اطلاع تان عرض می کنم که خاندان حاکم بر کشور مغرب سنی و از سادات هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس